Livet i dag...


Max följer sin syster och har gulsot, men som tur är har vi sluppit sola honom, eller ja vi solar fast hemma i vårsolen istället... mycket skönare för min del! men han ä en lite saffransbulle, till och med ögonvitorna är gula... stackarn!
jag har dessutom lyckats få mjälkstockning på båda brösten...helt otroligt! eller kanske inte så jätte konstigt när min kropp verkar tro att jag har fått 5 barn och producerar mjölk därefter... men efter ett jobbigt dygn med feber, massa amning och värk så börjar det iaf bli lite bättre, brösten är fortfarnade sprängdfyllda men det gör inte lika ont så det börjar nog gå ner lite, och febern är iaf borta.
vi var uppe på bb idag igen och kontrolerade Max värden och han ligger fortfarande lika högt men sålänge det inte stiger så får vi bota honom hemma, han ska äta hela tiden, vilket han endå vill göra och vara så mycket som möjligt i solljus... tur för oss att han kom med våren!
idag har jag haft en lite deppig dag...allt är helt underbart och vi njuter precis hela tiden och lillkillen är så otroligt nöjd och mysig, och Leah är så otroligt duktig... men jag antar att det är hormonerna som spökar...
Nu längtar jag efter att få läka ordentligt så att jag kan gå massa långpromenade i solen, det är riktigt jobbigt att inte kunna gå ut och röra på sig när solen skiner så som den gör... men jag får väl ge lite mer tid...
nu sitter jag och väntar på att prinsen ska vakna så att han kan få lite mat i magen och sen ska jag sova... det är så onödigt att somna när man vet att han snart vakna iaf... men trött det är bara förnamnet just nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback