fredag...äntligen fredag!



Leah lyckades med att slå sig i sömnen i går natt så gårdagen blev inte riktigt som planerat, vi fick ihop det iaf... efter en halv natt med gråt och tråkigheter fick jag ringa tandläkaren och fick som tur var en tid redan på eftermiddagen, sen blev det en snabb påklädning och övertalning av en inte allt för pigg liten tjej, sen ut och pulsa sig fram till bilen, sopa bort all snö...inte det lättaste med en stor mage i vägen... åka så fort man bara kan i ett väglag som har sett bättre dagar och hämta upp mamma för att sen åka ner till barnmorskan, tur att mamma kunde följa med och hjälpa till med Lutten där... men Leah var så duktig så och hon fick trycka på knapparna till blodtrycksmaksinen och då var den dagen gjort... att se mamma bli stucken i fingret var oxå riktigt spännade... mamma nu gör det oooont, haha. sen vart det lyssnade på hjärtat, 150 låg slagen på igår, de brukar liggar på 140 så lite högre var det men ändå bra slag så inget att oroa sig för... mitt socker låg däremot riktigt högt, så det blev lite vila och nya prover och då var allt perfekt som vanligt, så visst kan även sånna maskiner bugga lite ibland... sen var det dags att känna hur han ligger i magen... och som väntat så ligger han med huvudet under mitt högra revben och rumpan nere i bäckenbenet... men han var iaf ruckbar så än finns det hopp... men nu ska jag tillbaka till barnmorskan om ca 1,5 veckor och då får jag göra ett ultraljud för att verkligen säkerställa hur han ligger och så skulle hon kontakta förlossningen för en tid att försöka vända på honom... men jag måste säga att jag har riktigt svårt att förstå hur det skulle kunna gå till, tydligen försöker de få fram en kullerbytta så att de ska lägga sig tillrätta... men det är visst svårare när de ligger i "fullt säte" (rumpan i bäckenet och huvudet rakt upp och benen upp, som en fällkniv...) men hoppas gör vi!
annars blir vi väl förälldrar igen lite tidigare än vi räknat med... så imorgon ska vi åka och fixa det sista och jag ska försöka få loss två lådor i byrån till kläderna och fixa lite i badrummet så ska vi nog klara oss!

och så tillbaka till Leah... hennes första besök hos tandläkaren... hon pratade om tandläkaren och var förväntansfull, när vi kom dit träffade vi Lars moster som jobbar som tandsköterska i malmköping, de hade haft något möte... sen hann vi knappt sätta oss ner innan det kom en sköterska och hämtade oss...Leah klampade på med ett glatt humör ända tills vi kom fram och hon såg tandläkaren...då blev hon livrädd och gömde sig bakom mig och ville absolut inte gå in... så jag fick bära in henne och sätta mig i stolen och ha henne i knät, sen fick jag lyfta på läppen så att han skulle se framtänderna, nu blev Leah jätte ledssen eftersom hon hade så ont i läppen, men fördelen var att då kunde tandläkaren se in i hela munnen och såg vilken tand som blivit skadad och hamnat på sniskan, han tittade även å de andra tänderna och de så bra ut... så fick jag lite instruktioner om tanden, och så kommer hon få en ny tid efter sommaren för att titta till den igen. men nu får hon leva på flytande/mjuk mat i minst fem dagar... eller så länge hon har ont och så ska vi vara uppmärksamma på ev. förändringar. i går fick hon i sig yoghurt och potatismos med mosad falukorv... men Leah klagade inte. jag mosade även en banan till henne och det var ju gott men det där päronet hon ville ha gick ju inte så visst kommer vi få bråka lite...

idag håller vi oss hemm, det är riktigt kallt så termometern visare bara 15 grader i morse så elda kommer vi göra hela dagen! ska även försöka städa undan lite...

Kommentarer
Postat av: Jenni

Vilken vecka är du i nu? Vår lillkille låg på snedden fram till vecka 36. Det var allt annat än behagligt! Hur får de plats att ligga sådär konstigt egentligen? Jag hoppas er lillebus lägger sig till rätta.

2010-01-29 @ 15:10:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback