konstigheter...

fem timmar efter att Leah hade fått sprutan hade hon feber... och hon klagade på att det gjorde ont i armen, men inget som inte lite alvedon kunde fixa... febern steg även på kvällen och hon har varit varm i natt, men sen i morse är hon faktiskt feberfri, men jag tyckte iaf att en hemmadag var bra och ta så jag kan hålla koll på henne, men i morgon blir det dagis iaf!

men det "roliga" var att när jag har tempat Leah vill hon göra samma sak på mig, vilket jag självklart låter henne göra (vi har en örontermometer...) och ser till min förvåning att jag har 38,4... hoppsan! jag känner mig inte sjuk och feber gick ned av sig själv, men nu börjar jag undra vad det kan vara, iflera dagar har jag absolut ingen matlust alls och lever på filmjölk och ev någon smörgås igår kväll försökte jag äta mat men det vänder sig i halsen...men idag har jag iaf lyckats få i mig 3 korvskivor och en sked makaroner, kan då tillägga att Leah nästan åt mer än mig... jag mår illa, har lite smått ont i huvudet och är lite feber öm i kroppen (fast nu utan feber) känner mig lite skum...svårt att förklara... mamma blir ju självklart orolig och tror direkt att det är havandeskapsförgiftning, men då ska man ju ha jätte ont i huvudet och ont i magen!?!? jag har aldrig haft högtblodtryck så jag vet inte hur det skulle kunna kännas och proteiner i urinet har jag ju alltid när jag är gravid (hade +4 när jag fick veta att jag väntade den här lusen tex..) men kan det vara något annat? eller är det bara ännu en förkylning som spökar...
justja jag känner mig lite domnig i händerna och har lite klåda på armarna oxå... någon vänlig hobby läkare som kan ställa en diagnos kanske? haha! jag är inte den som ringer/går till läkaren om jag inte måste och så ska jag ju till barnmorskan på torsdag...

Kommentarer
Postat av: Jenni

Jag är inte speciellt bra på att ställa diagnoser, men jag tycker absolut du ska ringa mvc. Man kan inte ringa för mycket eller oroa sig i onödan. Våra barn, oavsett de är utanför eller inuti magen, är ju det viktigaste vi har! Var rädd om dig och din lilla skatt!

2010-01-26 @ 09:17:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback