Herr Rumpnisse...

jag förstår inte varför jag inte bara kan få bli frisk!? nu slipper jag ju iaf ha ångest över att jag inte kan jobba men att ha ont i halsen och var nästäppt hela tiden gör sitt ändå! just nu har jag även huvudvärk och känner mig lite febrig... visst att jag läste att imunförsvaret kan bli nedsatt när man är gravid, men mitt verkar ju ha sprungit iväg helt och hållet...

Jag var iaf hos barnmorskan idag, allt så bra ut som vanligt och till min glädje hade jag bara gått upp 1,8 kilo sen sist (4 veckor) weeeeiiii, ni som vet hur jag såg ut förra gången kan förstå min glädje... nu har det ju dessutom varit jul och jag har ju inte direkt ätit bra de här veckorna... så i dagsläget har jag gått upp 13 kilo sedan inskrivningen... håll tummarna att det inte springer iväg den sista tiden nu!
Men åter till lusen i magen... han växer som han ska och hjärtat slår :D men jag kände för någon vecka sedan att han gjorde en ordentlig kullerbytta i magen och hamnde med rumpan neråt, och det stämde bra...eller ja hon kunde inte säga helt säkert hur han låg men det känns som att han ligger upp och ner (eller tvärtom beroende på hur man ser på det...) men hon gav honom två veckor att snurra tillbaka... anars får vi ta ställning till vändningsförsök eller snitt... för att kläcka ut en plutt med rumpen först gör jag inte, jag skulle aldrig riskera att han får syrebris om han skulle fastna så det alternativet finns inte! tyvärr känns inte en vändning så jätte bra heller... ioch med att det påminner mycket om yttrepress och det är inget jag har så bra erfarenheter av... men men det får vi ta då helt enkelt... rent spontant så känns det inte som något panik att han ligger "fel" och det är ju huvudsaken...

Min älskade sambo är snäll och nattar loppan själv idag, fast vi har som rutin att hjälpas åt, men som jag mår är jag inte till så värst mycket hjälp så det får gå iaf...
dags att rota fram termometern och se om man behöver lite alvedon i kroppen kanske...

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej!! :D Tack för din kommentar. Roligt att kika in på "en annan blogg" för omväxklings skull! :) Hur gammal är er tös? Ååå, så sött med Leah! Vi tänkte döpa Viggo till Leah om han blev en tjej! ;)



Ja, det där med utvecklingsfaserna är verkligen jobbiga... Då man precis kommit in i rutiner och tyckte Viggo var otroligt matglad och sov igenom vissa nätter.. DÅ kommer denna utvecklingsfas! :( Men konstigt nog sov Viggo rätt så bra i natt, så hoppas vi slipper ha så här i flera veckor... Men kan tänka mig att vi kommer ha det! :( Hoppas allt är bra med er!

2010-01-13 @ 09:12:47
URL: http://mammatillviggo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback