nattliga äventyr!


min stackars lilla prinsessa! alltid ska det vara något... i natt vaknade vi vid 2 tiden av att Leah fick ett falskkrupp anfall, stackarn får ju panik av att inte kunna andas och blir ju ledsen och då blir det bara värre... vi testade att fylla badkaret med varmvatten snabbt men det gav inget alls så på med overall och mössa och ut i snön... i all hast glömde jag att sätta på mig min egna jacka så där stog man klockan 2 på natten i endast en tröja och inte känner man att man fryser heller, det är konstigt sånt där... det hjälpte ganska mycket och hostan försvann men hon väste massa och man hörde hur ansträngt hon andades, så vi ringde sjukvårdsrådgivningen för att se om vi kunde göra något mer men hon sa bara att vi skulle åka in så hon skulle få medecin... sagt och gjort, in till akuten, vi hade jätte tur och det var inte en enda kotte där så på ca 1 timme hade vi fått träffa både läkare och fått kortison upplöst i vatten som Leah svalde utan protester och adrenalin att andas i en sån där inhalator... här tyckte Leah att det räckte och ville inte alls sammarbeta så efter många tårar och många försök fick hon ha den utanför munnen och andas, inte optimalt kanske men det hjälpte ju iaf... sen fick vi åka hem igen, vi fick även med oss en extra dos med kortison om det skulle återkomma i natt och molipect utskrivet. så idag går inte livet i många knop här i hållsta... vi kom inte i säng igen förrns klockan 5 i morse och Leah vaknade 9 så sovit har vi ju gjort men det känns att man var uppe och sprang mitt i natten... jag tog en tupplur och har duschat men känner mig endå som en zombie... Leah och Lars ligger och sover nu, det kommer säkert bli sent för fröken i kväll men hon är så skruttig och då får hon sova så länge hon behöver!
snön vräker ner och det ska den visst fortsätta göra ett bra tag till.. usch nu är man bra trött på den här vintern!
Vi ska ju få en vårbebis...men det här kallar inte jag vår!
Nu väntar jag på att mina älsklingar ska vakna så ska vi göra tacos att mumsa på, se blir det en lugn kväll med mys och många kramar!

Kommentarer
Postat av: Kristin

Men stackars liten, du det är absolut ingen fara, jag antog att ni inte vill ut och fara i det här vädret så. Dom ligger ju här hemma och dom kommer inte försvinna! Hoppas tösen sover bättre inatt. Krama om er ifrån mig!!!

2010-02-20 @ 21:32:44
URL: http://mouziee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback