förvärkar är det bästa jag vet...eller?


oj oj oj... nu har jag lämnat över köket till min (i detta fall) sämre hälft... jag har haft riktigt onda förvärkar i natt och i dag hugger det i magen så jag försöker ta det så lugnt jag bara kan, och sammandragningarna/förvärkarna blir intensivare så fort jag rör på mig så här sitter jag och Lars ska laga maten... Lars är så duktig så, men just matlagning är inte hans starka sida i livet... kan mycket väl bero på att han aldrig har behövt göra det och kräsen som man är så gör man det hellre själv  när man vet resultatet av hans försök... men men idag får han ta över spisen, fläskfile, potatiskrocketter och beasås med sallad, borde väl inte vara så svårt... jag gjorde det ju lätt för honom och valde tillbehör som inte kräver så mycket "matlagning"! visst köttet kan bli torrt och trist men jag håller tummarna! plus att jag har tinat räkor som vi ska mumsa på i kväll, Leah älskar räkor, hon är en liten tokig unge hon, men räkor med avokadoröra säger man ju inte nej till, blir lite kladdigt men vad gör det!?!
vi har förvarnat farmor och farfar om att vi ev behöver barnvakt... fick precis så här bara någon dag innan Leah kom, så lite berädd får man nog vara och huggen jag får gör riktigt ont så det är mest dem som oroar mig, jag håller mig extra uppmärksam på alla rörelser i magen, eftersom han liger fel så finns det ju en risk att han trasslar till navelsträngen i sina vändningsförsök, det var precis det jag gjorde dagen innan jag föddes, 5 veckor tidigt... ibland skulle man önska att man hade en barnmorska med jour som kunde komma och lugna en när man blir lite för stissig!
jag antar att vi kommer titta på melodifestivalen i kväll... ingen favorit kanske men det är inte det lättaste att hitta barnvänliga program på kvällarna och Lutten är en riktig nattuggla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback