ett steg närmare våren!

ni som har varit hemma hos oss vet att våran veranda vet att när det är kallt fungerar den även som ett kylskåp, men idag när solen skiner har jag öppnat dörren till köket för det är hur varmt som helst där ute och det var kallare i köket... det droppar precis överallt och hoppet väcks och helt plötsligt känns inte våren mil bort...
Lars jobbar med att sätta upp nya taksteg till sotaren och jag har skottat snö uppe på balkongen, inte så lätt kan jag meddela, vi har inte varit där upp på hela vintern så det är några kilo snö där uppe, efter en fjärdel fick jag ge upp, men nu känns det iaf som att man har gjort någon nytta idag... nu har jag satt mig ner så vi får väl se hur det går när jag ska upp igen, det är oftast då som det låser sig helt, men jag har ju kryckorna...

Nu åkte Leah och Lars till coop för att köpa någon grej som behövdes till stegen, hej då mammalutt ropar Leah, hon har förklarat att vi är ingen familj, vi är luttisar... min lilla tokstolla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback