ännu en insnöad dag...


jag misstänker att våran lilla rumpnisse har börjat fixera sig... inte så bra kanske! det är ju bara en kännsla, men när jag får sammandragningar trycker det på neråt och "sticker" eller hur man nu ska förklara det, och jag känner igen det från när Leah var fixerad och förvärkarna kom. men men det är väl kanske dumt att spekulera i sånt man ändå inte kan påverka... på tisdag är det dags för ett UL för att se hur det ligger till och antagligen får jag en tid till förlossningen nästa vecka med för ett vändningsförsök... det känns så konstigt, för man har ju en föreställning om hur allt ska gå till, speciellt när man har gjort det förrut... men nu har jag mentalt ställt in mig på att det kommer bli ett kejsarsnitt men det är ju inget som är säkert i dagsläget... men eftersom jag är så otroligt rädd för allt som har med sjukhus och nålar att göra så måste jag förbereda mig på att det kan bli så och försöka få det att bli en helt naturlig och lätt väg... det är svårt att förklara hur det känns men nu känns det som att jag bara går och väntar å att få dommen... men tänk det kanske fungerar att vända honom... då måste jag ställa om mig igen... det är inte lätt det här med att vänta barn...

i morgon ska Leah äntligen få leka med sina kompisar igen, men det kommer nog bli mindre skoj att lämna henne... men men hon har ju kul när hon väl har kommit in i det!
jag har inte bestämt alls vad jag ska hitta på när hon är där... tror jag ska grejja lite här hemma, spara på krafterna så kanske jag kan åka lite pulka med Leah när hon kommer hem.
när man är halvt handikappad så känner man sig riktigt lat och oeffektiv, och mer än en gång om dagen undrar jag vad jag håller på med, men nu är det snart över och även om jag vet att det tar en stund att komma tillbaka så ser jag ett slut, jag räknar med att vara lite mer rörlig när våren äntligen kommer... jag längtar tills vi kan gå ut med vagnen i skogen och njuta av naturen...Leah längtar tills blåbären är här.. och till hon ska få påskägg... hon såg ett ägg i skafferiet och var snabb och ringde mormor och förklarade att hon ville ha ett ägg, men inte med en kyckling utan med godis! haha hon är för söt våran lilla knasfia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback