12 dagar...


Att höra vad en dunderförkyld 2-åring säger är inte alltid det lättaste... igår när vi åt kvällsmat (gröt) hade hon en lååång utförlig förklaring om något som lars och jag bara kunde le åt... det var allt från monster i skogen till badkar och valar, hon skulle fiska och Melissa skulle få sitta brevid i båten... lite av det vi snappade upp, justja hon skulle fylla år och få klubbor och tårta och en födelsedagshatt... och blommor... allt detta i en och samma "saga" det är riktigt roligt ibland att bara lyssna på när fantasin skenar iväg...
men nu verkar även Leah ha tröttnat på vintern för det kommer många i sommar ska jag... hon ska hälsa på Pettson och Findus, delfinerna på Kolmården och fiska med pappa och morfar i en båt, sen ska hon bada och hoppa på stutsmattan. inte behöver vi planera någon semester...det har ju Leah redan fixat!

I morse vaknade hon halv 7 och var jätte ledsen och otröstlig, jag kände att hon var varm och tog tempen som vasde på 38,5 så en dos ipren och vatten fick det bli sen somnade hon efter en timmes gråtande i min famn och så sov vi ända till 10... nu har hon ingen feber men är fortfarande jätte snorig och hostar, stackarn är helt trasi under näsan men repair för barn är riktigt bra så det är bättre iaf, men att snyta sig är inte så skoj...

Jag har mensvärk och magen blir en kon när jag får förvärkar... skulle inte vara helt fel om kroppen kunde sluta öva nu och ge sig på den riktiga förlossningen eller bara skita det just nu!

Kommentarer
Postat av: Monika

Stackars lilla Leah, hoppas hon blir frisk snart! Jag håller på och blir dunderförkyld här hemma, köpte KanJang idag, hoppas det ska hjälpa.

Jag håller tummarna för att er guldklimp vill komma ut nu inom de närmsta dagarna!!



Kram på er!!

2010-02-23 @ 16:19:02
URL: http://arbetandemamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback