-men mamma det är inte kläffor, det är ju kräkor...


Här flyger tiden förbi, det är knappt man hinner andas...
Leah har åkte på en dunder förkylning, jag antar att det är pga att dagis har slarvat med kläderna nu när det har blivit så blött ute... så på tisdag är det jag som talar om för dem att det här inte är ok... jag hade tänkt ta det på föräldramötet om 2 veckor eftersom jag antar att det är flera som har reagerat på det men då hinner hon ju få lunginflamation om de låter henne bli dyngsur en gång till... så om hon är frisk nog för dagis på tisdag får jag ta det då...

Igår fyndade vi en syskonvagn för hela 300kr... vi hade ju inte tänkt köpa någon men för det priset känns det dumt att inte slå till... den är ju såklart sliten och välanvänd men duger gott och väl för oss, den kommer komma väl till användning tur och retur till dagis i veckorna iaf. vi invigde den direkt i går kväll med en 1,5 timmes promenix här i hållsta, det var bra länge sedan jag gick långturer, men gud vad det är skönt... fast idag fick jag hoppa över för min foglossning har gjort sig påmind, men i morgon kör jag igen...tar nog en morgon tur då.

Eftersom Leah har varit/är sjuk har vi inte firat påsken, mamma kom ut och gömde ägg som Leah fick leta fram, hennes bamsestora ägg innehöll, kittyägg, en ask med hårspännen och lite smycken att leka med och det föll fröken i smaken, Max fick en vägghängre i trä som var en liten bil, så söt så. men annars har våran påsk varit alldeless för godisfylld men mysig. i morgon kommer svärmor och svärfar ut och vi ska premiär tända grillen, det ska bli mys, hoppas solen skiner lika fint som idag.

Dagen har vi spenderat i en fotostudio, barn, syskon och familjebilder var målet... jag tror vi lyckades få till bilder på barnen men på oss alla var svårare, både jag och Lars skulle behöva gå ner 1 kilo eller 20... så vi skjuter nog på det kortet ett tag... det är tur att vi har så fina barn iaf!
här kommer iaf några av korten hamna så småning om.. hos den duktiga fotografen Kristine vi kan bara tacka för att hon är så duktig som förevigar pusselbitarna som gör vårat liv så mycket bättre!

Kommentarer
Postat av: Kristin - En mammas fotoblogg

Naaw vad söta ni är :)

2010-04-06 @ 15:07:19
URL: http://mouziee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback