läkarbesök...


nu har jag varit hos läkaren som lykades skrämma upp mig massa, först säger hon att jag är i vecka 26 (är i vecka22) sen säger hon att min mage är för liten...jag som tycker den känns stor... sen gör hon ett ul och börjar mäta å grejja men allt ser ju bra ut och mina sammandragningar har inte påverkat livmodertappen iaf, skulle få bricanyl men iom att jag redan har lite hjärtklappning fick jag inte ta det så det fick bli citadon istället...2 om dagen, men med vetskapen om att de är beroende framkallande så blir det nog med motta jag kommer stppa i mig dem... men de ska iaf hjälpa mot foglossningen och huvudvärken så nu ska jag nog klara av mina arbetsdagar lite lättare, vilket känns toppen! annars är det sjukskrivning som är den enda lösningen... men jag ska klara de här sista 2 månaderna har jag bestämt! vad är 8 veckor? inget alls och då är det ju jul och allt så lite kortare veckor lir det ju på slutet med... håll tummarna för mig... visst känns det trist att ta ut så många mamma dagar i förtid men samtidigt känns det skönt att veta att jag kan få den vila jag behöver oxå, vem vet jag kanske kan jobba längre än så... det visar sig...

nu ska jag vila lite och sen försöka mig på att städa lite här hemma... om huvuvdet tilllåter!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback