Djungelträsk....

i kväll fastnade jag helt i barnvagnsdjungeln... blir helt förvirrad... kan inte bestämma mig om Leah behöver åka vagn eller om hon skulle klara sig med en ståbräda... nu tycker hon ju väldigt mycket om att sitta i vagen och jag tror att hon skulle känna sig bortmotad om hon helt plötsligt inte får plats...
men nu hittade vi en sulky aktig vagn som kanske skulle kunna funka... bubben kommer ju vara i mjukliften iaf under sommren och sen kan man väl se hur det ser ut inför vintern... många om och men och allt ska passa.... vi hittade ju en vagn som vi vart riktigt sugna på men efter att ha läst en hel del så verkar den ändå inte vara så bra... och 10.000kr för nått som inte är bra är jag inte så sugen på... nää det får blir en tur till babyproffsen någon dag...

att jobba heltid och vara tjockis är en jobbig kombo.. jag är helt slut både på ch efter jobbet... men nu säger kroppen ifrån och jag har en läkar tid nästa vecka så får vi hoppas att läget inte är allt för illa... vill ju inte behöva gå hemma och vänta i 18 veckor...  men samtidigt vet jag inte hur länge jag orkar... men men en dag i taget!

lillkillen lever iaf om ordentligt sparkar och grejjar så att jag ibland tappar andan...lik sin syster kan man ju säga...

Leah lyckades än en gång skrämma oss nu i går... hon åkte kana på korgstolen och trodde att hon kunde åka med huvudet före och landade med munnen rakt i golvet...resultatet... det rann blod ur munnen och efter mycket gråt och kallt vatten kunde jag se var det blödde...läppen är spräkt och tanköttet mellan framtänderna med... igen! så nu fick hon gå till dagis med en ordentlig fläskläpp, mindre skoj för lilltjejen! men som tur är läker det ju iaf ganska snabbt i munnen!

nu har vi bokat tid på Titt Ut i storstan...ska bli så skoj... mamma och Lars mamma följer med ch lutten självklart, så en hel dag med tanterna blir det... men det ska bli skoj!

nu är det dags för mig att sussa så mina stackars fingrar kan få vila lite...svullnar så fort jag gör något nu för tiden....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback