Ooops!


Jag gjorde misstaget att diskutera Leahs skorv med frisören när vi var där igår... Och Lars hörde...men lyssnade nog inte så jätte noga som vanligt... efter att Leah hade fått bada igår kom hon ner med en blå/grön lugg (hon fick lila färg av frissan) och håret ser ut som ett smörpaket... han tog "ta lite barnolja..." lite för noggrant och tvättade HELA hennes hår med oljan och lycka till att få bort det nu... sen säger han vid frukosten i morse...så gjorde jag ju när hon var bebis med..mmm jo men då hade hon ju inte lika mycket hår heller...
så nu får vi väl se hur länge hon ska behöva se ut så här...färgen lär ju inte släppa heller iomed oljan...så min plan med att fixa julkortsbilderna snart lär ju få pausa en stund eller två.... tur att det är farsdag och allt så jag inte kan vara allt för grinig...(vilket jag är hela tiden men det skyller jag på gravidhormoner..hihi)

Igår när jag efter mycket bråk och skrik hade lyckats få Leah att somna satt jag kvar en stund i hennes rum och väntade på att hon skulle somna riktigt ordentligt så att jag kunde smyga ut, kom jag på den perfekta lösningen för våran övervåning... vi har ju i dagsläget bara 2 sovrum men det skulle känns så mycket bättre om barnen redan från början har sitt egna rum, det blir lättare att se till att de städar osv iom att de inte kan skylla på varandra tror jag... men nu kom jag iaf på hiur vi kan göra...så nu ska vi luska tag på någon villig byggnisse som för en mindre summa pengar kan hjälpa oss med allt grov jobb... men som vanligt när jag får mina snilleblixar vill jag få allt gjort helst redan idag... har ett sug attt gå upp och slå ut alla väggar redan nu! men men den som väntar på något gott...

Leah är fortfarande lite små skruttig, rosslig i bröstet, hostar och snorar så vi får väl se hur vi gör med dagis imorgon...





Kommentarer
Postat av: jessica

Hur ska ni ta julkorten ?

2009-11-08 @ 16:34:18
URL: http://trepavift.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback