en alien i magen...

jag gjorde misstaget att väga mig i helgen...huuu det skulle jag inte ha gjort...fast iof så är det skönare att vara förberädd, nästa vecka ska jag ju till bm och då kommer jag nog inte undan... jag har ju fortfarande en bra bit till att jag är uppe i samma takt i uppgång som med Leah men ändå... känner ju att jag vill ha mer kontroll nu! fast sen vet jag ju inte heller hur mycket av allt både då och nu som är vätska... känner i mina fingrar att de börjar svullna... men men det visar sig....

Lillkillen börjar bli stor nu, hans sparkar och rörelser blir tydligare för varje dag, både mysigt och lite otäckt...kände likadant med Leah i magen.. det är så skönt att få en bekräftelse på att de lever och har det bra men ibland känns det lite konstigt att någon lever i magen på en oxå... svårt att förklara!

den här veckan har jag gjort alldeless för mycket som jag inte borde på jobbet, vilket oxå straffar sig i en hemsk foglossning...det värker och jag får inte sova pga smärtan, trotts citadon..hoppas bm kan hjälpa mig att gå ner i timmar...har ju bara 6 veckor kvar....

för andra kvällen i rad sover leah i sitt rum, och i natt sov hon där hela natten...helt underbart, det har varit lååånga veckor nu när hon har bråkat med sömnen! man ska väl inte rop hej riktigt ännu men det känns som att vi är på rätt spår nu iaf!

tackar Jessi för tipset om att lampan tänd...det verkar funka!

på lördag är det dop för lilla Emilia.. kom just på att man kanske ska kolla så att kläderna man planerar att ha på sig fortfarande passar... man vet ju aldrig... de kan ju ha krympt i tvätten ;)





Kommentarer
Postat av: Jenni

Jag kan sakna graviditeten ibland, att få känna hur det efterlängtade barnet växer i en och mår bra. Tiden går så fort! I vilken vecka är du nu?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback