Öroninflamation...

Jaha då fick den läkaren vi träffade för några veckor sedan rätt... han sa att eftersom Leah haft oturen att åka på vinterkräksjukan och diverse virus infektioner med korta mellanrum så kunde vi räkna med att ha ett barn med öron, hals eller lunginfektion innom någon vecka... men så gick ju tiden och jag trode vi hade klarat oss... men nej... förra veckan började skruttan bli förkyld men inget värre än snor och lite rossel men sen i helgen har hon börjat slå sig på huvudet och kycklingmamman reagerar direkt och föreställer sig allt möjligt... men sen i söndags hade hon feber och jag var hemma med henne i måndags, men då började hon säga aj och ta sig om örat och febern steg några grader så igår ringde jag till vc och fick en tid.... när vi kom dit fick vi träffa en snorunge som stank parfym och som var så sönderstressad så han inte ens hade tid att lyssna på lngorna eller hjärtat...vilket var något jag alltid trode man gjorde...men men öroninflamation var det iaf och på vägen ut ropade han till mig att vi skulle boka ett återbesök om 2 månader för att kolla om det har läkt.... jag fick inte veta hur länge hon skulle äta sin medecin eller hur ofta.... bara att det fanns ett recept på apoteket... man blir så trött på dessa puckon...gå hem och stanna där!
jag frågade iaf på apoteket och fick svar på det mesta men nu tänker jag aldrig mer träffa den där .... igen kan jag iaf säga!

så det blir inget jobbande för mig den här veckan...Lars jobb är ju på vippen till att va knasigare än mitt så då blir det mitt kort att vara hemma just nu iaf... hoppas det blir ändring där med snart...

men nu har jag snart varit hemma i 3 dagar och det kryper i hela mig...och eftersom det är skitväder ute så är det inte så super bra att gå ut med skruttan heller....örat värker och hon vill inte sitta i vagnen så igår köpte jag en innomhus mut till henne...en låda med lego det är skoj både för mamma och Leah...haha


Nä nu sover Lutten så jag ska passa på att vila lite jag med...fast städa skulle kankse va bättre....hmmm


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback