En solskens historia...

vädret är helt underbart, men man blir ju helt slut av värmen och en enkel sak som att åka och handla blir helt plötsligt näst intill omöjligt... idag kom jag så långt som till stan iaf... skulle svänga in på Claes Ohlssons lite snabbt och köppa ett insäktsskydd till Leahs fönster... med mamma till kör hjälp och en dagis trött Lutt så trodde jag att det skulle gå ganska enkelt och att all mat jag behöver handla oxå skulle hinnas med... men oj vad fel jag hade...
mitt första misstag var ju att ens tänka tanken på Classe...BR ligger ju granne där...in och titta på ALLA leksaker... sen bära ut en sparkande lite tjej (men iaf tyst) in på gubbdagis och leta...här gav Leah upp och ville inte alls att mamma skulle bära på henne, för då kan man ju inte känna på alla saker...men skam den som ger sig...iaf tog mormor med Leah in på BR igen när jag skulle betala och när jag skulle hämta dem var hon inte på långa vägar redo att gå...så jag svängde in på wedins och köpte ett par skor till mig... efter en stund kom Lutt och mormor och Leah var så nöjd med att ha lyckas få mormor att köpa en gräsklippare och en sopborste...haha
Efter lite provande och ballongutdelning till en helt sjövild fröken hade även mormor hittat ett par skor... nu var det ju tänkt att vi skulle storhandla oxå...glöm det, jag var helt slut och svettig och gå inte på tex willys med Leah hade jag aldrig gjort... så det fick bli en snabbhandling med bananmuta på hemköp och sen bjöd mormor på mat... hur är det meningen att man ska hinna göra något vettigt överhuvud taget på vardagarna....den här dagen slutade med att Leah kom i säng halv nio och jag ska sussa om en kort stund... då har jag mer eller mindre varit vaken sen 4 i morse...

Leah sover aldrig inne hos oss... men efter många vändor i går gav en trött mamma upp och lät Leah somna med henne vilket har resulterat i en hel natt med sparkar och en underbart söt tjej som vaknat till och sagt Hej mamma! lite då och då... behöver jag säga att varken hon eller jag sover särskillt bra i samma säng... men lite mysigt är det endå!

Imorgon jobbar min darling "bara" till 20 så vi kanske hinner ses innan jag somnar...mys! men sen jobbar han ju hela lördagen...1 av 2 dagar i veckan då vi träffas...ååå va roligt!




Nä nu ger jag upp...sängen väntar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback