Välkommen Leah med familj...

Efter en lång...eller kort kanske?!? helg har vi väl någotsånär börjat återhämta oss från vinterkräksjukan! Det började ju så fint i torsdagskväll med Lars spring till toan som sen höll i sig ett bra tag ocg på lördagen var det Leahs tur... hon vaknade och kräktes på kvällen och var sen igång ett par timmar... men va imponerad jag blev...en anna är ju den ynkligaste i världen när man kräks men hon lekte mellan kräkningarna och var hur glad som helst... sen på söndag kvällen var det min tur att bo inne på toaletten hela natten... nu har Lars fått tillbaka sin matlust och Leah äter nästan halva portioner iaf, så nu är det är bara jag som inte klara av att få i mig något fortfaranade...jag försökte äta i går och mådde sen illa hela natten... och pricken över i va att Leah vaknade klockan 4 och totalvägrade somna om så efter en timmes bök gick min underbara Lars upp med henne och jag masade mig upp nån timme senare för idag började ju Leah på dagis!
Lagom till det var dags att sätta sig i bilen och åka iväg till förskolan var ju självklart Leah så trött så hon nästan såg dubbelt... men det var bara att åka iväg... sagt och gjort och när vi kom fram och jag knappt hade klätt av Leah så kom en hel drös med barn som ville hälsa henne välkommen med kramar och klappar på kinden... så gulligt så!
Efter att lutten fick se en bil på golvet så såg jag inte henne mer...snälla dagispersonalen skulle visa henne vart jag satt men det var ju inte så viktigt...av en slump såg hon mig två gånger under den timmen vi var där och då kom hon fram och sa hej men mer än så var det inte... sen när det var dags att åka hem så gömde hon sig bakom benet på "dagistanten" och ville inte följa med..haha precis som jag trodde!
imorgon ska vi får vara med på ute leken på förmiddagen och det tror jag Leah kommer tycka är kul!




Kommentarer
Postat av: Monika

Vad härligt att det gick så bra första dagen...jag tror inte att det kommer gå så bra med Wilma, hon är mer försiktig av sig och håller koll på mig :) Hoppas det fortsätter lik abra för Leah!! Kram

2009-01-14 @ 20:49:50
URL: http://arbetandemamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback