söndagsshopping!

Idag hade vi inte så många alternativ till aktiviteter med tanke på kylan ute... så efter att jag hade avklarat mina timmar på jobbet åkte jag hem och hämtade min familj och så rullade vi tunapark för lite söndagsshopping... eftersom vi inte har någon morgontidning eller liknande hade vi så klart ingen aning om att Idolvinnaren och nån mer gästade staden dagen till ära och möttes därav en full parkering...och jag menar, hur många platser finns det inte där ute!?! men efter lite snurrande hittade vi iaf en plats.... väl inne så skulle jag klä av Leah alla vinterkläder och då hörs ett gällt skrik av ex antal småflickor....fortfarande fattade vi inte alls vad som försegick... men mycket folk var det iaf.... men Leah var nöjd så då var vi nöjda... in på brothers som var målet för dagen... eftersom vi ska på fler än ett bröllop i år så tyckte vi att det var läge för Lars att inhandla en kostym... vi hittade en super fin sådan och efter prövning med både skjorta och slips inhandlades hela paketet....men oj så dyrt det blev.... men men nu får vi hopas den passar resten av livet... sen tyckte vi det var läge att äta något.... så vi begav oss mot matplatsen.... men där tog det stopp! det var en ringlande kö och mitt i kaoset satt de stackars idolerna bland ett hav att skrikande små tjejer.... vi gav upp planerna om att hitta en sittplats och gick in på stadium och hittade en vinteroverall till Leah som hon kan ha nästa vinter... alltid bra att vara förutseende med sådant!
sen åkte vi och köpte mat och åkte vidare till Lars föräldrar och åt och Leah fick plaska i badkaret och då var hon nöjdare än nöjdast... efteråt passade Leah på att springa runt i bara blöjan (sånt kan man inte göra hemma när mamma och pappa är snåla med värmen...haha) sen upptäckte jag att det var nått kladd på golvet..och lite här och där... det var en överfull blöja som läckte! så en snabb insatts av oss alla krävdes... sen blev det en avduschning ännu en gång och nu håller vi tummarna för att det var en engångshändelse....känner inte för att få någon version av mag/kräksjukor...
måste säga att kylan har en mysfaktor med sig iaf... vi eldar som tokar här hemma men det är faktist riktigt mysigt och luktar så gott... och med tanke på hur snygg min darling blev i sin fina kostym så blir man nästan lite pirrig i mörkret...vem kunde tro det efter nästan fem år tillsammans!


Kommentarer
Postat av: Monika

så du bloggar oxå igen, la inte du ner din blogg ett tag?? Jag tänkte jag skulle testa det här med blogg, får se hur det går. Vi börjar vara friska nu, känns som jag börjar bli människa igen! Wilma ska troligtvis börja på dagis den 21:a jan, rektorn ringde innan jul och sa att vi fick en plats på gustavsborsgvägen istället för i slagsta så vi tog den platsen för då har vi gångavstånd till hennes dagis oxå! Hoppas vi kan ses snart! Kram

2009-01-05 @ 00:11:32
URL: http://arbetandemamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback