Decemberfrosten...

mamma, maaaamma... det brinner...helt lyrisk låter hon när hon berättar att hon får sitta brevid pappa och titta på när han eldar... ska man ta det som en varnings signal för framtida pyroman beteende...
kylan är nog är för att stanna, visst är det trist när man huttrar när man ska sova... men samtidigt vårat eget fel eftersom vi har snålat med värmen och sen när det blir riktigt kallt hinner inte huset med... fördelen... vi kan elda och då blir det varmt, mysigt och luktar gott!
Leah är så gosig och går omkring med sin Poodocka i vagnen med resväskan i andra handen... vi ska åka och köpa en barnvagn till henne och lillkillen tycker hon... det tycker iof jag med... men det får vänta lite till... jag tror iaf att jag har bestämt mig för vilken jag vill ha iaf... men först ska vi klämma känna och allt sånt och eftersom den är av det "lyxigare" varianten finns den inte att inhandla här i stan... men om en vecka ska vi till storstan och få se våran lilla prins så då passar vi nog på att kika lite... så får vi se.. den är ju inte gratis direkt!
idag står det barnkalas på schemat, skoj för lilla lutten som gillar att gå på kalas! sen i morgon är det kalas igen men för morfar...moror hasr lovat oss smörgåstårta så det kalaset ser nog mamma och pappa mest fram emot... Leah får iof leka med sina favoriter...och på så sätt blir även hon nöjd!
lilla vilde i magen har vaknat till liv och nu kan man inte annat än fundera på hur det här ska sluta, han verkar vara minst lika busig som sin storasyster och jag misstänker att vi kommer ha händerna fulla! det gulligaste är att jag har märkt att han reagerar direkt Leah är i närheten och pratar, då hoppar hela megen till och det är precis som att han vill ut och leka med henne... syskonbanden kanske redan har börjat bildas... jag längtar så otroligt mycket, men vill försöka njuta av sista tiden med "bara" Leah hos oss med, ta det bästa ur kakan och spara!
nu är det ju "bara" 12 veckor kvar...helt galet vad tiden springer i väg!

Kommentarer
Postat av: Monika

ja...söndag förmiddag ska jag sjunga i Kloster och sen vid halv två eller när det var ska Maija ha gymnastikuppvisning i sporthallen så jag vet inte om vi heller hinner på söndag, vi får väl höras!

2009-12-10 @ 09:07:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback