omåomåomåom igen....

då var det dags igen då... känns som man inte gör annat än vabbar och tempar nuförtiden... en snorig och febrig liten tjej är inte en alltid så glad tjej... nu fick vi en ny pencelinkur eftersom Leah har öroninflamation igen och den här gången har det gått hål på trumhinnan... stackars lilla Lutten!

Apotekstjejen tyckte att jag var knasig som ille ha tabletter istället för den flytande pencelinet till Leah, men jag försökte förklara att den flytande dosen hamnar mer på mig än i henne så då gav hon sig och vi fick tabletterna i stället och nu ikväll har vi faktiskt lyckats lura i henne hela tabletten utan större ansträngningar (fast alla sockerfreaks skulle nog dööö om de visst hur vi gör..haha) men tabletten kom ner utan problem så då var uppdraget slutfört!

Igår var jag en sväng på Ikea och inhandlade en säng till fröken, det kommer bli så fin i hennes rim när hon är redo att ge upp spjälisen, vi hade tänkt vänta längre men nu började hon gå in i sitt rum och lägga sig på sin myskudde och sova så då tyckte vi att det kunde vara en bra ideé att den fanns där ifallatt... men hon får själv välja när hon är redo att byta, den stora sängen är ju lite läskig och där kan man ju inte sova... men det kommer när det kommer...

vilket underbart väder det har varit i helgen, helt perfekt! i söndags drog jag ut min bakfulla gubbe så hade vi en hel dag i trädgården med rensning och vårstädning... vi blev väl halvklara ungefär... så nu hoppas vi på solsken till helgen också!


Nu är det bara en timme kvar till en två timmar lååång DH kväll...härligt! hoppas jag inte somnar bara!

Kommentarer
Postat av: Monika

Stackars Leah...hoppas det går över fort...vi är peppar peppar friska nu...Wilma snorar mycket mindre så det håller på att ge sig...hoppas vi får vara friska nu. Vilken fin säng Leah har fått, jag har fått en begagnad växasäng till Wilma som jag ska slipa och måla tror jag, vill nog inte ha den i furu, problemet är bara vad jag ska välja för färg men vit är nog bra för det går ju till allt! Hoppas ni blir friska snart så vi kan ses ...tiden bara springer iväg ju. KRAM på er!

2009-04-15 @ 07:36:54
URL: http://arbetandemamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback