lite stöldgods...

Har snott några roliga frågor från Jossa och Sophie...

När fick du reda på att du var gravid? Måndagen den 19:e januari...strax efter 16 ;) vecka 4!

Blev det en chock?
Nja.. på sätt och vis...var ju helt övertygad innan om att det var så...

Hur gammal var du?
23år...fyllde 24 i april...

Hade du mycket halsbränna?
Japp, massor! prövade allt och det ända som hjälpte va de där äckliga tuggtabletterna...

Spydde du mycket?
Nej! inte en ända gång faktist...mådde illa nån kväll, men drack ett glas vatten och sov så var det borta!

Hade du mycket foglossning?
Ja, den värsta sorten som började runt 8e veckan...och som fortfarande bråkar ibland :(

Har du fått bristningar?
Ja, värst på höfterna men de på magen syns inte...men går man upp till en flodhästs storlek blir det väll så ;)

Trodde du det var en flicka eller pojke?
Jag visste att det var en liten busfröken från dag ett! var helt övertygad och så var det ju oxå!

Gick du över tiden?
3 dagar... (fast det startade den 2a dagen)

Hur var förlossningen?
ojoj... jobbig på många sätt! jag vägrade ryggbedövning och sånt...fick 2 morfinsprutor och Mr mask (lustgasen) var min bäste vän! 12 timar tog det och efter 3 timmars jobbigt krystande kom barnmorska nr X och sa att jag skulle upp å röra på mig för det var inte dags än...hmm inte var jag lycklig då... men 2 läkare X antal barnmorskor och en stor tysk som hängde på magen så kom vårat mirakel tillslut... och visst ska jag göra det hela igen i framtiden!

Blev du sydd?
Ja!!! massor! så kallade 3e gradens bristning åkte jag på...weeeiii vad kul! zylokain var min räddning!

Dragen med sugklocka?
Nej, de sa att de skulle använda den, men som sagt det blev yttre press istället!

Hur många var inne i förlossningsrummet?
2 läkare, 2 barnmorskor (en studerande), 2 undersköterskor (en studerande) Lars och jag... = alldelss för många!!!

Hade du någon nära med dig?
Självklart Lars! han va bäst och stog ut med mig och gav mig vatten och torkade pannan och sånt, helt underbar!

Vilket BB födde du på?
Mälarsjukhuset

Hur stor var bebisen?
4300g och 50,5 lång (kort och tjock)

Vad fick bebisen heta?
Leah Sofia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback